2024-02-22 08:28Pressmeddelande

Tweakwise intar Skandinavien: "Tar med sig 15 års expertis"

Mark, CCO Tweakwise, presenting Tweakwise at Webwinkel VakdagenMark, CCO Tweakwise, presenting Tweakwise at Webwinkel Vakdagen

Tweakwise, marknadsledaren i Benelux, tar nu med sig sin expertis till den nordiska marknaden. Med över 15 års banbrytande erfarenhet inom “e-commerce optimization ser de fram emot att erbjuda skandinaviska aktörer sitt SaaS system. 

Tweakwise har över 15 års erfarenhet av e-commerce optimization, vilket resulterat i en marknadsledande plattform för sök, personalisering, rekommendationer och merchandising, som idag används av över 20% av de största e-handelsföretagen i Nederländerna. Plattformen är framtagen för att hjälpa e-commerce managers säkerställa att e-handeln når sin fulla potential 

De har idag 500+ kunder i Benelux området, över 30 av dessa bolag är aktiva i Sverige, bl.a Hummel, Spar & Protest. På kort tid har Tweakwise dessutom etablerat sig som en pålitlig partner för stora svenska bolag som Ur&Penn och Ströms. Nu satsar de på att stärka sin närvaro i Skandinavien ytterligare. 

Beslutet att utöka vår närvaro i Skandinavien grundar sig dels i de slående likheterna mellan dessa marknader och Benelux-regionen, både när det gäller storlek och kundbeteende. Med vår erfarenhet och styrka inom sök, personalisering och merchandising, är vi övertygade om att vi kan hjälpa nordiska företag att uppnå sina mål och fortsätta växa online säger Mark, CCO Tweakwise. 

Tweakwise har framförallt nåt stor framgång i Benelux genom att hjälpa stora B2C aktörer som Beauty Plaza och Hallmark, men deras lösning är även idealisk för B2B e-handel.  

“Vi ser en tydlig trend där många nordiska B2B-företag satsar allt mer på e-handeln för att möta kundernas förväntningar och effektivisera sina försäljningsprocesser. Tweakwise-lösningen är anpassad för B2B-plattformar med specifika kundpriser, lager och sortiment, vilket gör den till en perfekt match för de nordiska marknadernas behov och krav fortsätter Mark.  

Tweakwise är en del av Optimizers BV som nyligen förvärvade den svenska e-handelsplattformen Vendre, vilket gett dem ett försprång in på den marknadenTweakwise är en standardkomponent som läggs till i alla Optimizers lösningar. 

Marknadskunskap ar oerhört viktigt for att maximera nyttan av en produkt som Tweakwise. Vi lägger stor vikt vid vår Customer Success, och genom uppköpet av Vendre fick vi inte bara en fantastisk partner utan också stor kunskap om marknaden som hjälper oss att maximera potentialen av produkten. Tweakwise är dessutom helt plattformsoberoende, och fungerar för alla plattformar, vilket gör det enkelt att nå ut till nya kunder även utanför gruppen. Det bästa av två världar avslutar Mark.  


Om Vendre

Vendre är en standardiserad lösning som du kan starta med - eller byta till - och fortsätta växa upp tills du omsätter en halv miljard. Vendre är skalbart och du lägger till funktioner ju mer du växer. Oavsett om det är integrationer, avancerade funktioner för B2B-försäljning eller om du ska synas och sälja mest till privatpersoner.


Kontaktpersoner

Malin Eliasson
Marknad & kommunikationsansvarig
Malin Eliasson