2021-11-05 08:25Pressmeddelande

Mer än dubblat sin omsättning: "Ett av Sveriges snabbast växande företag"

Vendres VD Karl Kihlbom var endast 16 år när han startade sin företagsresa. Nu har bolaget tilldelats utmärkelsen DI Gasell, och är därmed ett av Sveriges snabbast växande bolag.

Bolaget Vendre har mer än dubblat sin omsättning de senaste fyra åren, i fjol hade de en omsättning på hela 14,4 miljoner kronor. Den stora och snabba tillväxten är en viktig del i att Vendre i år tilldelats utmärkelsen DI Gasell och därmed är ett av Sveriges snabbast växande bolag.

"Det är ändå med viss stolthet man konstaterar Vendre kvalar in på att vara del av de 1% av de 619 000 aktiebolag i Sverige som lyckas med att bli ett Gasell vilket jag känner mig ödmjukt tacksam för. Det har varit många ups and downs och att få fira detta delmål är något jag bara kunde drömma om när jag var 16 år och startade min företagsresa" berättar Karl Kihlbom, Vd på Vendre

Karl förklarar vidare att hans team på Vendre, och framförallt delägaren Gabriel Nordström är en viktig del av framgångarna.

"Tillsammans med min delägare Gabriel och hela teamet på Vendre är vi där. 1000 tals möten, många misslyckanden, många lärdomar men med resultatet; en av Sveriges absolut bästa & snabbast växande e-handelsplattformar och ett starkt e-handelsteam som vi kommer skala upp vidare."

Det finns inga planer på att sakta ner nu. Karl ser fram emot att Vendre, både som bolag och som produkt, ska fortsätta utvecklas och nå nya mål.

"Det kommer hända en del spännande grejer här framöver. Nu kör vi vidare mot nya mål" avslutar Karl Kihlbom.