2017-12-12 11:36Pressmeddelande

​E-handelsplattformen Vendre integrerar Swish som betalmodell

E-handelsplattformen Vendre integerar Swish som betalmetod och blir i och med det en av de första plattformerna att erbjuda betalmetoden. För svenska e-handlare är mobile first och omni-kanal viktiga begrepp och kunderna lever större delen av sitt liv genom mobilen och samtidigt blir de allt mer kräsna var de lägger sin tid och sina pengar. Vendres steg att integrera Swish som betalmetod landar alltså rätt i tiden.

— Integrationen innebär att våra kunders butiker från och med nu kan erbjuda Swish som betalmetod i kassan. Allt som krävs är en implementering med anpassning till respektive butik, säger Gabriel Nordström, försäljningschef på Vendre.

Integrationen till Swish har utvecklats i samarbete med Vendres kund Harmoniq. De ser ett allt större intresse för Swish som betalmetod, inte minst från de kunder som handlar i mobilen.

Enligt rapporten Svenskarna och internet använde 66 % av Sveriges befolkning Swish-appen 2017 och användandet ökar för varje år. Trots att såväl kunder som e-handlares intresse för Swish är högt, är det få plattformar och betallösningar som erbjuder detta.

— Vi är stolta över att Vendres plattform är bland de första i Sverige att erbjuda sina slutkunder en ännu bättre kassa och köpupplevelse, säger Gabriel Nordström.

Läs mer här:
Svenskarna och internet: https://www.iis.se/docs/Svenskarna_och_internet_2017.pdf

Harmoniq: https://www.harmoniq.se/

Vendre: https://vendre.se