Alla nya kunder ska känna sig säkra och ha förtroende för din butik. En undersökning från Payson visar att 41% av svenskarna avstår att handla från e-butiker som de inte hört talas om. Du kan alltså tappa nya kunder om användaren inte känner trygghet för din e-handel.
”Mycket fokus ligger idag på detaljer och avancerade lösningar för att få en e-handel att sticka ut. Risken finns att vi glömmer information och funktioner som gör att kunden känner sig trygg.”
Hela 32% av kunderna avbryter även sitt köp på grund av betalsätt dom inte är vana vid och 26 % avbryter köpet när villkoren är otydliga visar en undersökning från Dibs. Du kan med små medel öka intrycket av trygghet och på så sätt få fler besökare att genomföra sina köp. Det finns delar av en e-handel som måste kännas säkra, dessa delar kan ha direkt påverkan på kundens köpbeslut. Besökare är t.ex. oroliga för att e-handeln inte är seriös, vilket kan motverkas genom att tydligt skriva butikernas kontaktuppgifter.
Tips! Viss information ska besökaren hitta utan att behöva leta i långa texter av köpvillkor, lägg den viktigaste information högst upp i din header: ”Fri frakt, fria returer, 2-5 dagar leveranstid”
Vendre är en standardiserad lösning som du kan starta med - eller byta till - och fortsätta växa upp tills du omsätter en halv miljard. Vendre är skalbart och du lägger till funktioner ju mer du växer. Oavsett om det är integrationer, avancerade funktioner för B2B-försäljning eller om du ska synas och sälja mest till privatpersoner.